středa 28. března 2012

Ježišmarja, zase ta matika (děják, anglina, doplňte, co zrovna vás ve škole štve). To je nuda.  Já se to nikdy nenaučim. Mě to prostě do tý hlavy neleze.

Znáte tyhle řeči? Taky říkáte něco podobného? A víte, že si tím škodíte?

Naše podvědomí pozoruhodným způsobem reaguje na všechno, co řekneme a dokonce i na to, co si jen myslíme.

Hezkou ilustrací tohoto je jeden vtip:

Chalupník se chce nasekat dříví na zimu, ale nemá sekeru. Rozhodne se, že si ji půjčí od souseda. Jde a říká si:

Soused je fajn, tu sekeru mi určitě půjčí. Proč by nepůjčil. Vždyť řikal, že se mám stavit, dkyž budu něco potřebovat. I kdy posledně se na mě moc netvářil. Třeba měl zrovna jen špatnou náladu. Ale co když byl naštvanej? Co když mi nic půjčit nechce? No jo, tak proto na mě tak koukal. A já přitom posledně bez řečí půjčil pilu. Jo, to jsem byl dobrej, ale když já něco potřebuju, to se tváří jako bubák. Proč je vlastně takovej. Nic jsem mu neudělal, tak proč na mě kouká jak bubák. Čím jsem si to jeho nepřátelství zasloužil. Včera mě ani nepozdravil. Určitě mi tu sekeru nepůjčí. Je to sobec, když potřebuje, to přijde, ale na měpak kouká jak čert. No určitě mi jí nepůjčí. Určitě řekne, že nemůže nebo nemá.

A takhle si povídá sám pro sebe a přesvědčuje sám sebe, že soused mu nic nepůjčí. Nakonec dojde k sousedovi, zabuší na dveře a když mu otevře, vylítne z něj: tak si tu svoji zatracenou sekeru nech.



Pointa je v tom, že ten člověk sám sebe o něčem přesvědčil bez toho, že by se ta druhá strana nějak provinila.

Když si budete něco dlouho opakovat, uvěříte tomu. A vaše nálada se tomu přizpůsobí.

Je pravda, že ve škole bývá nuda, některé předměty nejsou nic moc a někteří učitelé by svým výkladem uspali i tropickou bouři.

Stěžování to nevylepší! Naopak, ještě vám zkazí náladu.

Zakažte si podobné řeči. Matika(děják, anglina…) se tím sice nevylepší, ale vaše otrávenost se zmenší. Prostě proto, že ji nebudete negativními řečmi posilovat. A platí to nejen ve škole. Kdykoliv se něčím stresujete už předem, tak si zbytečně kazítenáladu. Pokud svými řečmi nemůžete situaci vylepšit, tak radši myslete na něco jiného.

Žádné komentáře:

Okomentovat